top of page
monicabalza29

ℙ𝕖𝕣𝕔𝕖𝕡𝕔𝕚ó 𝕕𝕖 𝕝𝕒 𝕚𝕞𝕒𝕥𝕘𝕖.

Actualizado: 22 dic 2020

Quan parlem de percepció visual, ens referim a la capacitat que té el nostre cervell per interpretar la informació que la llum de l'espectre visible fa arribar als nostres ulls.


Bàsicament, estaríem parlant de tot el que veien (almenys que et trobis en una habitació absolutament fosca).


Per posar en pràctica aquest exercici, vaig guiar-me per les lleis de la Gestalt. Aquestes lleis tenen el seu origen en la psicologia, i explica com les persones percebem els elements de diferents maneres i de com la nostra ment les organitza.


Hi ha set lleis dins d'aquest concepte, aquestes són: la llei de la pregnància o la bona forma, la llei de la figura-fons, la llei de la proximitat, la llei de la semblança, la llei del moviment comú o continuïtat i la llei del tancament.


La veritat és que hi ha moltes més lleis, però avui vaig concentrar-me només en tres d'aquestes lleis que he fet servir per al meu treball...


𝕃𝕝𝕖𝕚 𝕕𝕖 𝕔𝕠𝕟𝕥𝕚𝕟𝕦𝕚𝕥𝕒𝕥:


Aquesta llei consisteix que els objectes mantenen una direcció i tendeixen a agrupar-se entre si.




Per exemple aquesta foto feta per mi, vaig posar varies caragoles en forma de circle i en prendre la fotografia volia que es notés la sensació d'enfocament en el primer objecte i que les altres s'anessin allunyant.




(Foto feta per mi).


(Foto feta per mi).


Aquesta foto també la vaig fer jo, i per a aquesta vaig voler utilitzar algunes flors de plàstic que vaig trobar per casa. Les vaig col·locar de manera que donés la sensació que hi ha un punt de fugida al fons, perquè semblés que s'estan acostant entre si.




𝕃𝕝𝕖𝕚 𝕕𝕖 𝕡𝕣𝕠𝕩𝕚𝕞𝕚𝕥𝕒𝕥:


Aquesta llei consisteix, en el fet que quan una figura o l'objecte està més prop dels altres els percebem com una sola unitat.








Per exemple aquesta publicitat de cafè que vaig a trobar-me en Pinterest, la forma en la qual els grans de cafè s'amunteguen i fan la forma d'un mussol, igual que les dues tasses, que li donen la forma dels ulls. Els elements en estar tan junts i col·locats d'aquesta manera, li donen forma als objectes.





(La imatge pertany a la campanya publicitaria de "Xombit", aquí deixo l'enllaç de la pàgina oficial de l'empresa.)

(Imatge treta dels mitjants de comunicació).




També vaig a fer un dibuix per recrear aquesta llei. Vaig fer molts cercles junts per a fer la forma del personatge, i així donar la sensació de conjunt, a pesar que són molts cercles junts. També vaig aglomerar molts cercles en la zona que volia donar la sensació d'ombra.





(Imatge lliure feta per mi).






𝕃𝕝𝕖𝕚 𝕕𝕖𝕝 𝕥𝕒𝕟𝕔𝕒𝕞𝕖𝕟𝕥:



En aquesta llei, la nostra ment afegeix els elements que manca per a completar la figura. Les formes tancades i acabades són menys molestes per al nostre cervell, per la qual cosa fa que tendim a tancar i a completar amb la imaginació les formes percebudes buscant la millor organització possible.



Per a aquesta llei vaig voler fer el dibuix d'un gat, així que per a tenir més llibertat i facilitat, ho vaig fer utilitzant tècniques de dibuix virtual.


Amb un llapis simple que donés sensació de tinta, vaig traçar línies incompletes fins que quedés la forma del gat.


El programa que vaig utilitzar per a fer aquest dibuix, va ser Adobe Sketchbook i la meva tauleta gràfica.






(Dibuix fet per mi).















Per a finalitzar, vaig utilitzar una imatge que vaig trobar també en Pinterest. Aquesta fotografia pertany a Paul Jung, aquí està l'enllaç al seu web.











(Imatge treta dels mitjants de comunicació).


40 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


bottom of page